Oferta
Wdrożenia oprogramowania InsERT GT / NEXO
Prowadząc swój biznes prędzej czy później przychodzi czas na wdrożenie oprogramowania wspomagającego jego prowadzenie. Od jakości wdrożenia zależy, czy nowy system będzie nam pomagał i przynosił widoczne korzyści, czy będzie tylko dodatkowym kosztem wprowadzającym zamęt i problemy w firmie.
Wbrew pozorom uruchomienie systemu nie ogranicza się tylko do jego zakupu oraz instalacji. Wdrożenie to długotrwały proces, w którym poza firmą wdrażającą biorą udział osoby decyzyjne i pracownicy przedsiębiorstwa, które takie oprogramowanie kupiło.
Co więc należy zrobić, żeby wdrożenie oprogramowania zakończyło się sukcesem ?
Proponujemy zapoznać się z kilkoma krokami, jakie powinno się stosować podczas wdrożenia systemu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem , tzw „Best Practices”
Analiza potrzeb – nikt nie będzie wiedział lepiej niż Państwo, jakie macie potrzeby i oczekiwania od oprogramowania, w których sektorach waszej branży wdrożenie może przynieść korzyści i w której jest ono Wam niezbędne.
Wybór oprogramowania – rynek obfituje w różne systemy wspomagające zarządzenie firmą. Na co warto zwrócić uwagę przy jego wyborze?
Przede wszystkim musimy sobie odpowiedzieć na pytania:
– czy oprogramowanie spełnia nasze oczekiwania co do funkcjonalności,
– czy zawiera elementy, które chcemy wdrożyć w naszej firmie,
– jakie ma możliwości rozbudowy, kto jest producentem tego oprogramowania,
– ilu użytkowników z niego korzysta,
– jak wygląda wsparcie dla produktu,
– jakie są opinie innych użytkowników z podobnej branży?
Wybór optymalnego rozwiązania – dobór ilości licencji do każdego z modułów, dobranie odpowiedniego sprzętu oraz oprogramowanie serwerowego, polecanym rozwiązaniem jest wybór naszej usługi DelkomNewTech.CLOUD.
Doprecyzowanie elementów wdrożenia. Ważne jest to zarówno dla firmy wdrażającej jak i dla firmy, w której oprogramowanie jest wdrażane. Ustalenie konkretów zapobiega późniejszym konfliktom i nieoczekiwanym wydatkom, powodującym przekroczenie budżetu przewidzianego na wdrożenie. Im bardziej szczegółowo będą rozpisane elementy wdrożenia, tym mniej będzie problemów z ich egzekwowaniem.
Zaangażowanie pracowników w firmie wdrażającej oprogramowanie – tak jak wspominałem wcześniej, błędem jest myślenie, że wdrożenie systemu to praca tylko firmy informatycznej. Z wdrażanego oprogramowania będą korzystać przede wszystkim pracownicy firmy. Bez ich udziału i zaangażowania wdrożenie może nie zakończyć się sukcesem. Warto, aby pracownicy mieli świadomość tego, co dzieje się w czasie wdrożenia oraz jakie korzyści im to przyniesie, że poświęcony czas nie będzie czasem zmarnowanym.
Szkolenia użytkowników – nawet najlepszy program wdrożony przez najlepszą firmę nie będzie spełniał swoje roli, jeżeli użytkownicy nie będą potrafili z niego korzystać. Pieniądze oraz czas poświęcony na szkolenia użytkowników uważam za najbardziej rozsądną inwestycję.
Do każdego kompletnego wdrożenia dołączamy przez okres 1mc całkowicie bezpłatna opiekę powdrożeniowa. Taki czas bezpłatnego wsparcia daje komfort pracownikom podczas ich codziennej pracy w systemie w pierwszych dniach po wdrożeniu.