Oferta

Opieka informatyczna

Zatrudnić swoich pracowników czy skorzystać z outsourcingu? To pytanie codziennie stawia sobie wielu przedsiębiorców, którym zależy, aby ich firmowe zadania były wykonane dobrze, na czas i nie pustoszyły portfela. Jak podjąć najlepszą dla swojego biznesu decyzję i ustalić, co bardziej się opłaca?

Przeczytaj, a zrozumiesz lepiej:

  • na czym polega outsourcing,
  • jakie są wady i zalety outsourcingu,
  • na jakie 3 czynniki należy zwrócić uwagę, aby nie podjąć błędnej decyzji, delegując zadania na zewnątrz swojej firmy.

Jednym z elementów porządkowania procesów firmowych są pracownicy. Nie da się przed tym uciec. Im bardziej Twoja firma będzie rosła, tym więcej będziesz ich potrzebował. Ale pracownicy to też spore koszty, a czasem zatrudnienie na pełen etat – najzwyczajniej w świecie – nie jest potrzebne. Co można wtedy zrobić?

Outsourcing – co to znaczy

Outsourcing jest sprawdzoną od lat koncepcją zarządzania, która polega na przeniesieniu niektórych zadań i funkcji firmy usługodawcom zewnętrznym. Podwykonawcy, którym zlecane są określone czynności lub procesy, posiadają odpowiednie kwalifikacje i umiejętności do szybkiego i stosunkowo opłacalnego oddelegowania zadań.

Nawet Napoleon Bonaparte zlecał firmom prywatnym dostawy amunicji na pola bitew oraz zbieranie rannych. Zatem ideologia outsourcingu z powodzeniem funkcjonuje od lat, mimo że przez długi czas nie była nazwana.

Sam Henry Ford był zwolennikiem tego typu rozwiązania. Mówił o outsourcingu tak:

„Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili. Powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.”

Cóż można powiedzieć? To cała istota tego rozwiązania. Ale podobnie jak wszystko, również outsourcing ma swoje plusy i minusy. Jakie?

Outsourcing – wady i zalety

Działania outsourcingowe można rozpatrywać z punktu widzenia kilku perspektyw: finansowej, strategicznej, technologicznej i organizacyjnej. Trzeba przyznać, że brzmi to jak cała masa roboty…

Na szczęście Ty nie musisz się tym martwić. W końcu funkcjonujesz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, a nie w świecie wielkich korporacji. Uff…

No dobrze, prześledźmy teraz plusy i minusy outsourcingu dla małych i średnich firm, na które m.in. powołał się Paweł Królak, udzielając odpowiedzi naszemu przedsiębiorcy.

Zalety outsourcingu:

• zwykle niższe koszty niż zatrudnienie pracownika,
• brak konieczności szkolenia,
• ograniczenie nakładów inwestycyjnych w dane stanowisko pracy,
• oszczędność czasu,
• fachowa obsługa,
• elastyczność,
• obniżenie ryzyka prowadzenia księgowości i rozliczeń skarbowych.

Wiadomo jednak, że nie zawsze i nie u każdego takie rozwiązanie się sprawdzi. Czasem oddelegowanie zadań firmie zewnętrznej może mieć negatywne konsekwencje. Z czym trzeba się liczyć?

Wady outsourcingu:

• ryzyko zatrudnienia nieprofesjonalnej firmy,
• zmniejszenie bezpieczeństwa w obszarze poufności danych,
• możliwość niższej jakości usług,
• uzależnienie biznesu od dostawców,,
• możliwość wydłużonego czasu reakcji – z uwagi na liczbę obsługiwanych przez firmę outsourcingową klientów.

Jak widać, to całkiem sporo aspektów do rozważenia, gdy starasz się uzyskać odpowiedź na pytanie: czy warto skorzystać outsourcingu.

Pakiety abonamentowe opieki informatycznej Pakiet Simple Pakiet Basic Pakiet Optimal Pakiet Premium
Ilość godzin serwisowych 3 5 10 20
Ilość wizyt 1 1 2
Czas reakcji (godz.) 8 8 6 4
Godziny pracy od 9:00 do 17:00 od 9:00 do 17:00 od 8:00 do 18:00 od 8:00 do 20:00
Cena 500,00 PLN (netto) 750,00 PLN (netto) 1500,00 PLN (netto) 3000,00 PLN (netto)
Koszt dodatkowej godziny serwisowej 150,00 PLN 150,00 PLN 150,00 PLN 150,00 PLN

Pakiety abonamentowe opieki informatycznej

Pakiet Simple
Ilość godzin serwisowych 3
Ilość wizyt
Czas reakcji (godz.) 8
Godziny pracy od 9:00 do 17:00
Cena 500,00 PLN (netto)
Koszt dodatkowej godziny serwisowej 150,00 PLN
Pakiet Basic
Ilość godzin serwisowych 5
Ilość wizyt 1
Czas reakcji (godz.) 8
Godziny pracy od 9:00 do 17:00
Cena 750,00 PLN (netto)
Koszt dodatkowej godziny serwisowej 150,00 PLN
Pakiet Optimal
Ilość godzin serwisowych 10
Ilość wizyt 1
Czas reakcji (godz.) 6
Godziny pracy od 8:00 do 18:00
Cena 1500,00 PLN (netto)
Koszt dodatkowej godziny serwisowej 150,00 PLN
Pakiet Premium
Ilość godzin serwisowych 20
Ilość wizyt 2
Czas reakcji (godz.) 4
Godziny pracy od 8:00 do 20:00
Cena 3000,00 PLN (netto)
Koszt dodatkowej godziny serwisowej 150,00 PLN

Dojazd:

• w ramach wizyt abonamentowych / bezpłatny

Dla Naszych Stałych klientów posiadamy wykupioną komercyjną licencję na profesjonalny program do Pomocy Zdalnej.

Poniżej Pliki do pobrania:

Wersja – Klienci z umową.

Wersja – Klienci bez umowy.

Masz jakieś pytania?

Skontaktuj się z nami, a my odpowiemy na każde z nich!

Zamów rozmowę
[]
1 Step 1
Imię i nazwisko
Firma
Numer telefonu
Temat rozmowy
Data kontaktuof appointment
date_range
Godzina kontaktu
access_time
Uwagi dodatkowe
0 /
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder